Abandoned Rate Ne Demek?

Abandoned Rate Ne Demek? , Kaçan çağrı oranı nasıl hesaplanır?, Answer Rate ne demek?, Abandone çağrı ne demek?, Acw süresi ne demek?, Abandoned call ne demek?, Çağrı merkezi KPI ne demek?

Furkan Ben Editör
17 Mart 2023
Kategori: Nedir
Abandoned Rate Ne Demek?
Çağrı merkezi operatörleri için temel performans göstergelerinden birisi de kapanan çağrı oranıdır. Kapanan bir aramanın tanımını, arayan tarafından çağrı merkezine başlatılan ancak herhangi bir konuşma gerçekleşmeden aniden sona eren çağrı olarak yapabiliriz.

Kaçan çağrı oranı nasıl hesaplanır?


Örneğin 9000 çağrı ele aldınız ve 900 adedi kaçtı (abandon), kaçan çağrı oranınız (abandon call rate) %10 dur.
 

Answer Rate ne demek?


cevaplama oranının ingilizcesi. çağrı merkezlerinde ar diye kısaltılır ve karşılanan çağrının (handled) gelen çağrıya (offered) oranına karşılık gelir.
 

Abandone çağrı ne demek?


Kaçan (Abandon) Çağrı Yönetimi;

Müşterileriniz sizi yoğun zamanlarda aradığında, onlara geri arama önerebilirsiniz. Müşterinin kuyruktaki konumuna ve toplam bekleme süresine göre bu öneriyi yapabilirsiniz. Öncelikle müşteriye ortalama bekleme süresi ve kuyrukta kaçıncı sırada olduğu bilgisi iletilir.
 

Acw süresi ne demek?


acw yani "after call work" çağrı merkezlerinde bir çağrıyı bitirdikten sonra diğer çağrıyı almaya hazır olana kadar geçen süredir.
 

Abandoned call ne demek?


Peki kaçan bu çağrılar tekrarlanır mı? Evet, arayanlardan bir kısmı çağrıyı sonlandırdıktan bir süre sonra tekrar arayabilirler. Bu çağrılara Kaçan Çağrının Tekrar Araması (Abandon Recall, Abandon RPT Call, Abandon Repeat Call) denilir.
 

Çağrı merkezi KPI ne demek?


Açılımı Key Performance İndicators olan KPI çağrı merkezleri şirketlerin hedeflerine uğraşmak için takip ettiği temel göstergelerdir. Bu göstergeler sadece anı göstermez. Amacınıza göre hangi durumda olduğunuzu ve dönem içinizdeki trendleri görmenizi de sağlar.
 

Inbound çalışma ne demek?


Herhangi bir firma ya da iş yerine ulaşmak isterseniz, elde ettiğiniz telefon numarasını aradığınızda sizi çağrı merkezi karşılar. Bu operatörlere “Inbound” denir. Kelime anlamı iste “Gelen Arama” olarak tasvir edilir.
 

Mim inbound ne demek?


Inbound çağrı merkezi, öncelikle gelen telefon görüşmelerini işleyen bir çağrı merkezi türüdür. Gelen çağrı merkezleri genellikle teknik destek, satış, müşteri hizmetleri ve randevu planlaması gibi yüksek hacimli gelen müşteri çağrıları alan işletmeler tarafından kullanılır.
 

Outbound call center ne demek?


Outbound çağrı, çağrı merkezlerindeki müşteri temsilcilerinin potansiyel veya mevcut müşterilerini doğrudan arayarak gerçekleştirdikleri çağrı biçimidir. Şirketler tarafından pazar araştırması yapmak, müşterilerin istek ve ihtiyaçlarını daha iyi anlamak, ödeme uyarıları yapmak gibi amaçlar için kullanılır.
 

Answer Rate nasıl hesaplanır?


Bir başka deyişle, çağrıların ele alınmadan önce kuyrukta ortalama ne kadar beklediğidir. ASA formülü şu dur: ASA = abandon edenler hariç tüm çağrıların kuyrukta bekleme süresi / tüm yanıtlanan çağrılar (calls aswered).
 

Müşteri hizmetleri en fazla kaç dakika bekletebilir?


Yasal süre 65 saniye

Elektronik Haberleşme Sektöründe Hizmet Kalitesi Yönetmeliği nde, çağrı merkezlerini arayan vatandaşların en geç 65 saniye içerisinde müşteri temsilcisine aktarılmak zorunda olduğu belirtiliyor.
 

Ortalama ele alma süresi nedir?


AHT (Average Handle Time – Ortalama Ele Alma Süresi)

Belirli bir zaman dilimi içerisinde ortalama telefonun çalma süresi, ortalama konuşma süresi ve ortalama çağrı sonrası iş toplamını kapsayan terim.